2007/10/03

Istället för musik; förvirring

Jag fick ingen DN idag. Det är få saker som förstör min världsbild och hela min dagliga livsföring som avsaknaden av dagstidning. Det renderade i försök att läsa på internet, något jag annars undviker och tycker mycket illa om då jag aldrig får den överblick som automatiskt kommer med papperstidningen. Det känns alltid som att jag missat något. Det skaver en massa, jag går runt och känner mig otillfredsställd, men det kompenseras lite av att jag hittade tillbaka till Strages lista.

Han räknar ned "De 100 största rockögonblicken på youtube", och nummer 92 är Gaahl ifrån Gorgoroth. Det är två videos, och den förstas inledande trettiotvå sekunder gjorde att jag skrattade så jag grät. Den andras avslutande minuter är lika roliga, och beskrivs på ett bra sätt på sidan av Daniel Josefsson från Close-Up. Läs först, titta sen. Förundras av den hjärna som sitter i Gaahl (som egentligen heter Kristian, såklart, de heter alla Kristian) och fundera över varför just Norge alstrat fram män av denna sort, om inte ett unikt fenomen så var de i alla fall först med det.

Inga kommentarer: