2007/10/11

"...får man inte göra, inte bra, ompapa"

Jag skrev igår under the influence of vin och öl. Det har aldrig hänt tidigare, tror jag, och ska aldrig mer upprepas, tror jag. Ville bara dela nyheten med er, och kände mig nödgad att skriva nåt då jag lämnat en monumental cliffhanger efter mig.

Imorn ska jag dit, de finns på söder och jag har tittat på karta. Jag ska kanske träffa kusin, om hon har tid, sen bär det av till Uppsala för våfflor.

Igår var det trevligt, mycket trevligt. Bra middag, bra sällskap, bra på NH med dans och öl, och så fick jag pussas lite med E innan det var dags att gå hem. Vi har skurit ned på kontakten, men inte slutat träffas helt. Var på bio i augusti, Die Hard 4.0 är bättre än vad man kan tro, och har setts lite i september. Fick igår ännu en gång frågan om varför vi inte bara blir tillsammans, förstår att det kanske verkar lite konstigt att vi inte är det när man ser oss, men det är något som saknas. Det där lilla extra. Det där som gör att man tänker på någon en hel dag utan att riktigt vara medveten om det. Eller så är han kanske för trygg. För tillgänglig. Det kan vara så, men det är fortfarande något som saknas. Något som man inte vet att man letat efter förrän det fastnar i bröstkorgen.

4 kommentarer:

Lina sa...

"något som man inte vet att man letat efter förrän det fastnar i bröstkorgen." så vackert. och rätt.

Mård sa...

Lina: tack!

Anne sa...

jo det har hänt att har skrivit under vininfluenser. alltid borttagna i efterhand dock...

Mård sa...

anne: jo, har märkt det, ibland har jag hunnit läsa dem innan de försvunnit=)