2007/10/27

Up to date

Det finns hugg, och hugg, och så finns det hugget som Vera fick igår. Det var det huggigaste hugget som någonsin skådats på NH. Innan hade vi haft en marathonliknande kväll, EPP (Efter Plugget Pub) med god mörk öl, middag på lamm och potatisgratäng som följdes av vitchokladsemifreddo hemma hos Maria innan vi, något avtroppade, trippade till NH för dans och span. Det blev ingen dans, men desto mer span. Och ett hugg, som sagt. Det fick räcka för oss allihop. Jag pratade med E på telefonen istället, han var på Söder och rumlade runt med en vän. Saknade honom lite då, och också lite nu. Det är faktiskt skönt med något tryggt, lite lagom, jag får acceptera och omfamna det.

Några övriga nyheter finns det inte. Tror jag. Men kom ihåg att ställa tillbaka klockan en timme i natt! Och tänk gärna på mig, jag slutar den tiden.

Nu över till sporten. Imorgon avgörs guldstriden i Allsvenskan, och jag får se om mitt tips går hem. För någon månad sen, när jag började ana att mina älsklingar -förra årets vinnare- inte skulle kunna upprepa succén, lämnade jag IFK som mest troliga slutsegrare. Jag är mycket glad att AIK inte vinner, men jag ser helst att inget Stockholmslag gör det. Vidare läste jag idag i DN (på pdf eftersom jag än en gång blivit bestulen, kanske, på den faktiska tidningen) att en rysk tennisspelare dömts att böta en massa pengar då man har sett onaturliga matchutvecklingar (nåt sånt) i hans senaste matcher. Han har helt enkelt spelat konstigt, och förlorat på konstiga sätt. Tänk vad svårt det måste vara att upptäcka något sådant, och också få igenom det till en dom. Slutligen såg jag precis reklamen för Hockeykväll, Wikegård och Lehmann levererar hockeyklyschor och min favorit blev "man kan inte åka runt och fylla år", eller något liknande. Jag förstår faktiskt vad de menar, men det är ju sjukt roligt.

Och så kommer här Mård med vädret. Det är kallt. Det blåser så att jag höll på att blåsa bort när jag kämpade mig till Apoteket tidigare, och jag tror att jag och min cykel kommer få en jävla resa till jobbet. Ska jobba kvällen/natten. Det ska bli skönt. Och mätt ska jag bli.

Det var allt för idag, det blir nog ingen senare rapport eftersom jag inte kommer vara hemma, så ni får hålla er ända till söndagens sändning. Eller skrivning. Nåt sånt. Tack för att ni lyssnade. Eller läste. Nåt sånt.

Inga kommentarer: