2008/05/05

Tillbaka

Tåg. Ett mycket litet sådant; jag fick åka på "fällstol från väggen" på snedden. Mina fötter och skor är ifrån tåget. Väntan på Arlanda, hittade eluttag till datorn, sen ännu mer väntan då standbylistan och platsbokningarna inte fungerade. E var på planet. Han såg mig inte förrän på bussen från flygplatsen. Hela tiden i luften satt jag och var nervös för hur mötet skulle gå. Det blev lite trevande, men ändå bra. Vi ska ses, tror jag. Vi famlade runt allmänna saker som fest , fotboll och skola på bussen, men när jag tittade in på honom genom fönsterrutan efter att jag stigit av gjorde han det välkända telefontecknet och tittade uppfordrande på mig. Jag nickade och log.

Mitt hem är kalt. Min thermosmugg har gått åt, lika så en dörrhylla i kylen, en Höganäskaffekopp och diskstället. Konstigast är diskstället tror jag. Får se om det blir reprimander. Något som helt klart kommer svida är att det stora skrivbord jag ställt ut i det gemensamma "vardagsrummet" inte står kvar. Man brukar få betala ungefär det dubbla värdet för sådant.

Har varit på ICA. Det var som vanligt. Tryggt. Det var klokt att gå och handla på en gång. Jag kommer nog somna nu.

Inga kommentarer: