2008/05/30

Sista fredagen

Newcastleflaskan immar igen. Den som uppfann duschölen förtjänar ett Nobelpris i smart. Den lilla lägenheten behåller värmen av tvagningsångorna, hårblåsen och värmen från diskvattnet. Fönstret mot gångväg och husvägg öppnas. Tidigare har grannbasen dunkat så hårt att rutorna skallrat. Datorns svaga skrammel kämpar förgäves mot gigantiska högtalare.

Har förberett mig lite för kvällens hiphop, en förvarning utfärdades nyss om att Lil' Vera och Missy Misdemeanor Mård ska besöka Livin' Lavish för första och enda gången. Jag ska få en mixtape. Det känns stort.

På husväggen, mellan porten in och porten till tvättstugan, sitter en ljusblå plastsäck uppspikad. Så på varje hus i den här långa raden där mitt bara är ett av tio. Umeåmästerskapen i fylla, Brännbollsyran, äger rum ikväll. Jag hade mitt eget mästerskap förra fredagen, och tänker vara snygg och städad ikväll. Sidesteppa lite i takt.

Jag skrev min första jobbansökan idag som innehöll orden "jag har precis avslutat mina studier...". Den ska få ligga till sig lite över natten. Ringde den ansvariga chefen, som jag har träffat i olika sammanhang tidigare, och sonderade terrängen. Han verkade positivt inställd.

Snart börjar burgarna fräsa. Tillsammans med vitlök. Lil' Vera och Missy Misdemeanor Mård ska ladda upp inför natten.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vänta nu, var det inte du som uppfann duschölen? Om inte så var det jag.