2008/02/07

Desecrate

Ett enda sidospår från det basala, och jag faller ihop. Sov inte i natt, och idag är jag en icke-operativ organism. Drack en kopp kaffe, och det blev nådastöten. Jag är inte tillbaka på ruta ett, men att varje dag ska vara ett arbetande stör mig. Jag efterfrågade något lättsamt, inte strävsamt!

Det blir hockey på lördag. Tre Kronor fick redigt med spö i tisdags, mot Slovakien, men jag hoppas att de skärper till sig. Ikväll ska de möta Ryssland, DN's rubrik indikerar snarare att det är krig på gång än låtsasturnéring i ishockey; "Kapten Kenny redo för ryssen". Krig kan det vara, men inte i "LG Hockeygames". Jag undrar när Ryssland kommer sluta stå för något farligt? Jag gissar på aldrig. Dock tänker jag inte ägna torsdagskvällen åt den matchen. Det är dags för högintressanta semifinaler i Afrikanska mästerskapen i fotboll, och det vore väl själva fan om jag inte kunde hitta nån liten stans på hela internet som vill visa matchen för mig. Imorgon är det ännu en spännande semifinal; På spårets första ska avgöras. Jag, för att citera min och Erikas vän Hanna: slänger ut ett mete så får vi se om nån betar: På spåret, anyone?

Jag kan inte låta bli att tycka att det känns som att jag har skändat min farbrors lägenhet. Förlåt mig farbror, för jag har syndat....

Inga kommentarer: