2008/02/18

Working girl

Det är måndag, och allt har publicerats i tidningen. Inalles sex stycken små mårdalster. Ett sjunde var i tidningen i fredags. Det har blivit sena nätter, långa dagar och skavsår efter öronpropparna. Jag fick ihop det, och är nöjd med min första riktiga festivalbevakning. Att jakten på japanskorna var tröstlös får jag ta, och att en text fått fel rubrik i tidningen är inte mitt fel.

Förutom Moa, Jensa och Irene som Moa bor med har jag träffat två personer. Gott så. Umeå stod stabilt och älven var vackert fryst, men någon vinter var knappt att tala om. Det borde vara 20 grader kallare än vad det är. Jag har nyst lite åt katter, lämnat in text klockan två på natten, ätit på gamla jobbet och tittat på tv. Jag har suttit med datorn i sängen och sedan drömt om någon.

Idag har jag rest med buss, flyg, tåg, t-bana och sen buss igen. Måste köpa mjölk och balsam på Konsum, sen tänker jag somna i duschen. Det är roligt att jobba.

Inga kommentarer: