2008/02/03

"I want you, oh I want your soul"

- Det är inte ofta man träffar en tjej med substans!
- Substans?
- Ja, eh, eller, använde jag fel ord nu?
- Ja inte vet jag...

Han lyckades bli fascinerad över: det jag läser/gör, de mörka öl jag drack samt att jag lyssnade på hårdare musik än honom. Fredag på Anchor.

Spontanbeslut. Taxi. Mången resa ner för memory lane med Helena som jag inte träffat på tre och ett halvt år. Vi har både gemensamma bekanta och ex som är vänner; det fanns många trauman att dela. Det var fantastiskt roligt, men Anchor är kanske inte mitt ställe. Coverband med lyrisk publik som närmar sig medelåldern och män som hellre raggar fysiskt istället för verbalt (risken är överhängande att jag faktiskt kommer nita någon tillslut). Han ovan var varken medelålders eller fysisk, men inte helt lyckad ändå.

Jag lyssnar på Digilistan , Armand van Helden är tillbaka (sen i somras tror jag) och till hitlåten "I want your soul" dansar jag lite i köket medan jag kokar kaffe. Söndag, baby.

Inga kommentarer: