2008/02/09

Ensam hemma, ettan alltså

Tomt hus. Jag har inte diskat, inte plockat undan tidningarna. Jag har sprungit runt naken, sjungit och spritt ut mig på soffbordet. Med saker, alltså. Tvättat. Hängt det rena lite överallt i lägenheten. Jag är ensam hemma fram till på måndag kväll, och det är en underbar känsla.

Såg idag en film som jag ännu inte kan prata om. Den var för bra. För nära. För... nej, det går inte. Men se den, In to the wild. Av Sean Penn. Det är nåt med hans filmer.

På vägen hem, från ännu en sista stund med en nyfunnen vän, gick jag genom Lidingö centrum. Det stod en piketbuss parkerad alldeles mitt i, utan någon synlig anledning. Vanliga människor tänker säkert "Polisen, okej, jag går runt", men jag tänkte "Undrar vad de gör här, bäst att titta lite". Det var inget i görningen, vad jag såg. Men det känns bra att veta.

Jag har fått lite ont i huvudet. Biter ihop käkarna hela tiden. Smärtar mitt i pannan. Bör sova, men det blinkar till ibland på min datorskärm. Annans ord; mycket roligare än sömn.

1 kommentar:

Anonym sa...

La just märke till vilken snygg titel du fått till i detta inlägg. Satsen "Jag har sprungit runt naken, sjungit och spritt ut mig på soffbordet" är också i en klass för sig. Stiligt. Ser fram emot din ankomst i Umeå!