2008/02/24

Söndagsblödig

Jag fyller år. Det har firats i dagarna... tre nästan. Tårta har ätits i hela fyra. De finaste vännerna samlades i Uppsala igår. Jag kan inte tacka er nog. Jag kan inte älska er nog. Utan er vet jag inte vad jag ska göra.

Något migränliknande har hållit mig i sitt grepp under dagen. Det har blandats med nervositet och hunger och utmynnat i utmattning. Men jag möttes av en universalmedicin hemma; ord från det sötaste.

"You lift my spirit, take me higher, make me fly, touch the moon up in the sky when you are mine..."

- Poets of the Fall, 'Lift'

Plötsligt släppte oron. Det ska inte bli läskigt att åka till Finland. Tiden kan inte gå snabbt nog.

3 kommentarer:

Anne sa...

jag hade sa varit dar om jag varit i sverige. och ord fran sotaste ar alltid ratt.

Mård sa...

Och du hade varit så välkommen.

blaskagg sa...

Hej Mården. Det här kanske är läsning som intresserar dig: http://www.slavestate.se/?c=463