2008/02/15

Gäst

Sol. Den pudrade snön gnistrar. Blåser lite, men inte som igår. Då snöade det så där snett att det kom in i näsan. Jag dricker nyponte och låtsas inte om att halsen skaver. Att det gör ont i öronen. Snart ska jag flyga. Om en halvtimme går bussen och jag har inte packat än. Det, om något, går på rutin nu mer. Måste bara komma ihåg att packa ned öronpropparna.

Jag ska till Umeå. Recensera festival i helgen, bo hos Moa och träffa folk. Några marior, till exempel. Jag har inte varit i Umeå på två månader; vad kommer jag att möta? Det känns lite konstigt att inte ha ett hem där jag är skriven, i mitt hem bor Martin, och han hävdar att han trivs. Ska hämta post på måndag tänkte jag, men i övrigt hålla mig därifrån. Jag är gäst. Hos Moa, hos Umeå.

Hjärtat springer ifrån mig ibland. Jag hinner inte med. Det blir paus i helgen, paus och dubbla baskaggar. Som gäst.

2 kommentarer:

Anne sa...

jag gick omkring och spontant ville tillbaka till min lagenhet. men den var borta. i dag fick jag tillbaka den. inte samma men i samma hus. lycka till med skrivandet.

Mård sa...

På något sätt så lyckas du alltid utveckla betydelsen av ordet "hemma"=). Tack, det har gått bra, orden återvänder efter allt jobbande så smått.