2007/02/13

Att anpassa livet efter dess monetära förutsättningar

Fick precis ett mail från killen jag hyr av:

"Tänkte bara säga att elräkningen kommit [...]. Summan ligger iaf på 1192:-". Jag frågade om elräkningen i höstas när jag flyttade in, om den ingick i hyran eller om jag skulle betala lite varje månad eller så, "så att den inte är för dyr när den kommer och jag inte kan betala". Han sa att han skulle kolla upp det på en gång. Nu när han har fått räkningen är det tydligen dags, och jag finner mig själv vara i precis den situation jag ville undvika. Jag kan bara betala den här räkningen om en resa söderut får ge vika, så blir det inget Valborgsfirande i Uppsala för mig i år. Det känns sjukt jävla pissigt redan, kan inte föreställa mig hur ilsk jag kommer vara när datumet närmar sig.

14.12
Okej, jag ska inte bara klaga. Han skriver också att jag får ha kvar lägenheten till sommaren, sen säger han upp den. Det är skönt att jag slipper flytta under terminen, och att försöka ha kvar lägenheten under sommaren och hösten blir för krångligt, så lite bra är det. Då är det bara att börja jaga efter det optimala korridorsrummet nu, shit!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Communication breakdown. Människor fattar tydligen inte vad ansvar är. Valborg i Umeå kan vara nog så kul dock, ska göra mitt bästa för att bistå! Take care now!

Mård sa...

Magnus: Jo, men jag skulle säkert ha kunnat anstränga mig själv lite också.
Trevligt att du ställer upp=)
Detsamma!