2007/02/06

Min första lista!

Stal en lista av Vera, som hon också hade stulit. Jag är för utblåst i hjärnan för att få ned något oprovocerat nu, men att svara på frågor från en lista fungerade utmärkt. Kan kort meddela att mitt reportage äntligen är klart och ska sändas imorn, först av alla! Det är därför jag befinner mig i detta amöbalika mentala tillstånd.

Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa: fyra.
Vilken svordom använder du mest: Satan, jävlar, helvete, i olika varianter. Gärna i kombinationer, favoriten är ”Helvetes jävla helvete!”, på dalmål.
Äger du en iPod: Nej
Vilken tid är din väckarklocka inställd på: Till imorn blir det 07.30 (jag kommer att hata livet)
Hur många resväskor äger du: ingen, äga är ett starkt ord
Använder du flip-flop's även när det är kallt ute: har inga dylika
Var köper du dina matvaror ifrån: Ica
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden: Ja, nio gånger av tio är fallet så också
Har några av dina vänner barn:
Räknas styvbarn?
Har någon någonsin kallat dig lat: Ja, det lär ju ha hänt.
Vilken CD ligger i din CDspelare just nu: Har en ”femväxlad”=) så: Alice Cooper- From the inside, Black Debbath- Den femte statsmakt, Frank Zappa- Cheap Thrills, Queens of the stone age- Rated R och MacBlagicks kommande (vet inte vad den kan tänkas heta)
Föredrar du vanlig eller chokladmjölk:
Lättmjölk!
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan: Hittills har jag bara hunnit berätta en för mig själv
När var senast någon stötte på dig: I lördags. Några.
Vad åt du till middag: Har inte ätit middag än
Använder du huvtröjor: Ja
Kan du vissla: Ja, men det händer mycket sällan att jag använder den kunskapen
Har du någonsin deltagit i en demonstration:
Kanske som barn med mor och far
Vem var den sista som ringde dig: Senaste var Erika, men jag missade det.
Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält: Bergochdalbana. Med eller utan loop.
Tror du folk pratar bakom ryggen om dig: Antagligen. Usch!
Vilket riktnummer befinner du dig i: 090
Tittade du på tecknat när du var liten: Ja, med min bror.
Hur många syskon har du: En bror
Är du blyg inför det motsatta könet: kanske inte synligt blyg, men ofta osäker
Äger du några band t-shirts: Ja, några gigantiska hårdrockströjor, några mindre dito och en girlie med Nile.
När flög du senast: Sjunde januari, till Umeå
Hur många stolar står kring ditt köksbord: En just nu, kontorsstolen är vid datorn
Läser du för skojs skull: Inte så mycket som jag önskar nu för tiden
Pratar du några andra språk: Ja, engelska, franska, spanska, finska, tyska och latin i fallande ordning. Men latin ”pratar” jag inte direkt…
Diskar du din egen disk:
Ja, men det är mest för att ingen annan gör det.
Har du gråtit offentligt: Ja, senast på begravning i december
Har du en stationär dator eller en laptop: Laptop
Försöker du alltid lära dig nya saker: Ja, jag behöver utmaning varenda dag, annars stagnerar jag mentalt
Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar: Ja, jag vill pierca naveln igen, snart är den nog redo.
Tycker du att killen borde bjuda på första dejten:
Öh, nej?
Kan du kasta macka: Är den äcklig kan jag nog tänka mig att kasta den.
Har du någonsin varit på Jamaica: Nej
Vad har du med dig in på bion: Vera, vanligtvis
Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet:
Svenska och filosofi
Gillar du att flyga flygplan:
Nej, men det börjar bli bättre. Det krampaktiga greppet om armstöden och medhavda boken har släppt, nu håller jag i min Nietzsche lite lätt bara.
Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner: Förmågan att visa kärlek, humor, och självdistans
Har du någonsin blivit attraherad av någon oattraktiv: Är inte det per definition en motsägelse?
När sov du senast på golvet: På madrass var i… januari.
Vilken är din favoritdrink: Vodka lime (kort)
Gillar du din boende situation: Inte situationen, men bostaden är perfekt. Bara jag slapp flytta vore jag nöjd.
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera: Jag måste nog sova åtminstone fyra timmar för att fungera en dag.
Äter du frukost dagligen: Ja, det är ett absolut krav jag har på mig själv.
Är dina dagar fullbokade och stressiga: Ja, de flesta tyvärr
Vilken är din favoritfrukt: Vindruva, den enda frukt jag kan äta, så det är bäst att jag gillar den!
Hur gammal blir du nästa födelsedag: 24. det är snart.
Tror du på liv på andra planeter: definiera liv?
Tror du att Gud är man eller kvinna: Gud?
Hur valde dina föräldrar ditt namn: de träffade någon som hette Märit och fastnade (de bodde i Umeå då förövrigt, tack Umeå!)
Gillar du senap: Oh yes
Skulle du någonsin hoppa fallskärm: Det vet jag inte förrän jag står där
Sover du på sida, mage eller rygg: Någon sida eller på rygg. Själv.
Tycker du om att krama folk: Ja, om jag känner personen
Skulle du säga att du är trendig: haha
Äger du en digitalkamera: Ja, köpt för min augustilön, den är fantastisk
Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars:
Yoda it is
Tycker du att du är attraktiv: Oftast inte, men ibland lyckas man!
Vad är du allergisk mot: Hur lång tid har du….?
Får du dåligt samvete efter du ätit kött: Ibland
Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat: Björn (det ska min son heta istället!), men mamma visste att jag skulle bli en flicka. Mama knows.

Inga kommentarer: