2007/02/28

Moraliskt stöd?

Hos Vera idag passade jag på att låna Love actually och När lammen tystnar. Den förstnämnda ska tydligen vara bra, blev påmind om den när den gick på TV i helgen, och som den stora cineast Vera är hade hon den hemma. Den klarar jag nog att se själv, värre är det med den andra. Jag har aldrig sett När lammen tystnar eftersom jag är en liten fegis, men bevisligen var det dags nu. Man ska tydligen inte se den ensam, så på inrådan söker jag nu moraliskt stöd/sällskap till filmen. Mycket dålig tajming eftersom så många åkt härifrån, men nån borde det väl finnas som har två timmar över den här veckan? Jag är snäll och kan bjuda på chips om man är lagd åt det hållet.

18.48
Baksidestexten till Love actually avslutas med "Om du vågar se dig omkring, kommer du att upptäcka att kärleken finns överallt...". Nu är jag rädd för den filmen också.

8 kommentarer:

Helena sa...

det var ju sött tycker jag. däemot hannibal.. han är inte söt.

O.J.S sa...

Ok. Nu kommer denna kommentar att bli lång. Men jag kan inte låta bli. Du vet att jag inte kan släppa saker så jag måste dela med mig av det här. Mitt tjat såhär i början bidrar ju också det till att kommentaren blir så lång. Nåväl. Detta är baksidestexten till Nói Albinói:

"Nói bor med sin farmor i en kusthåla som hukar vid det mäktiga fjällets fot, där snöstormen piskar skiten ur invånarna. I skolan sover Nói på lektionerna, på fritiden tömmer han spelautomater, i hemmet förskansar han sig i ett hemligt källarrum. När han blir relegerad efter att ha låtit en bandspelare ersätta honom i skolan, ordnar hans alkoholiserade pappa ett jobb som gravgrävare. Enda ljuspunkten i Nóis liv är den nya expediten på kaféet. När nolläget i Nóis liv bryts, sker det med ohyggligt eftertryck."

Jag älskar verkligen stilbrottet i meningen: "där snöstormen piskar skiten ur invånarna"

Mård sa...

Helena: Jo, kanske det, men att bli skriven det på näsan är inte det jag behöver just nu=) Får se vad jag tycker efter filmen. Ännu har jag inget sällskap till sir Hopkins så den får vänta ett tag till. Hoppas du mår bättre snart!

Óli: Det är det jag gillar med dig, och som jag brukar säga: ska man göra nåt ska man göra det ordentligt. Får leta reda på den filmen istället, minns den från filmkrönikan för länge sen. Jag gillar framförallt användandet av "förskansa", sker sällan bakpå filmer.

Anonym sa...

Var ett tag sen jag senast tog del av lammens tystnad, men minns inte att den ska vara så läskig. Har hursomhelst all tid i världen, och kan bistå som moraliskt stöd ifall erbjudandet fortfarande kvarstår. Och jag tackar aldrig nej till chips.

Mård sa...

Petter:
erbjudandet kvarstår, hade börjat förbereda mig mentalt för att se den ensam i söndagens baksmälla, men jag måste erkänna att jag redan ätit upp alla chips. läskigheten är relativ, jag var skiträdd när jag såg Sagan om Ringen exempelvis...

har du all tid i världen generellt, eller just precis nu?

Mård sa...

Petter: jag kunde ha varit mer konkret, men ska vi kanske förpassa vår kommunikation till nåt mindre officiellt ställe? msn?

Maria sa...

jag älskar silence of the lambs! jag kan komma och chips tycker jag inte om, så jag är billig och bra som alltid.. ;)

Mård sa...

Maria: Du till och med älskar den? Ojoj... och jag som är rädd för den=) Petter ovan dig bjöd ut sig först, men bangar han står du på tur! Annars kan vi kanske se en annan film jag inte vågat se, som du älskar?=)