2007/02/02

Fredag, plötsligt

Klockan halv tre i natt var det paybacktime, en full säl (säl är ett annat namn för Anders) ringde och krävde sällskap på vägen hem. Det var bara att bita i det sura gräset och fraternisera. Jag gjorde det så bra att jag inte lade ned mitt huvud på kudden igen förrän runt fyra. Morgonen blev därför senarelagd, och jag hann inte alls göra så mycket med mitt reportage som tanken varit. Därför får jag, som den strävsamma mård jag är, bege mig till skolan imorgon och arbeta lite. Kan nog vara rätt skönt, bara jag tar med mig kaffe.

Pratade med en stackars övergiven pojke i skolan idag (han var kanske 7 år). Han satt utanför en hörsal och såg mycket malplacerad ut. Det visade sig att han kom från Säter, och att hans pappa var inne i hörsalen och försvarade sin doktorsavhandling. Vad är oddsen?

Klippte håret efter min skrala arbetsinsats i skolan. Visst är det lite sjukt att få håret tvättat av någon? Jag lät i alla fall Sandra (min frisör) gå lite wild and crazy, så nu ser jag faktiskt lite välvårdad ut. Håret är mer uppklippt överallt (jättemycket, det kommer bli fluff igen!), mitt ansikte syns hela tiden, och så är det lockigt. Hon fick typ alla mina pengar, sen gick jag och Vera på stan på jakt efter en massa saker. Allt jag ville ha fanns på Systemet. Vi fikade på Schmäck också, fint fik, mycket gott. Det enda som saknades var stamgästen=)

Har umgåtts via msn på kvällen. Försökte undvika K1, orkar inte riktigt med att han finns just nu. Den som jag inte kan undvika pratade jag alldeles för mycket med, orkar inte riktigt med honom heller, men det går inte att låta bli. Är alldeles slut i huvudet nu.

En ståuppare på Sthlm Live påminde mig sjukt mycket om E nyss. Risken är rätt stor att det blir en favorit i repris i helgen. Igen.

kl. 23.28
Som Johan så väldigt klarsynt påbjudit i en kommentar är denna bloggs motto från och med nu "Man går ut till hundra procent, och sen ökar man!". Hur ska jag få in det snyggt nånstans?

1 kommentar:

Anonym sa...

Man ska inte vara missunsam och tjyvhålla på sig om natten när vänner behöver spankuleringssällskap per telefon. Då är man inte snygg i sig själv. Vi kanske är kvitt för denna gång. Men inte för nästa. Observera att jag inte ringde när jag flanerade hem inatt. Läge? Måttligt! Hud? Överflöd!