2007/02/01

Dag ett

Mitt huvud brukar vara fullt med ord, men nu när jag har ett ställe att göra av med dem på är det plötsligt tomt! Jag hade inte tänkt att mitt första inlägg skulle vara "essensen av Jaget”, men nåt borde jag väl kunna koka ihop? Är det inget jag vill få ur mig? Jag får börja lite lätt tror jag. Jag förväntar mig inga litterära stordåd av mig själv här, och ännu mindre att nån ska läsa det. Så.

Idag försov jag mig två timmar, mycket gymnasialt, och vaknade med ett ångestryck då posten damp ned (eller snarare brakade, DN satt fast i nedkastet). Efter en snabb knäckemacka var jag på Sandbacka med inspelningsutrustningen i högsta hugg (käre EdiRol). Jag hann inte förbereda reportaget så mycket som jag hade tänkt, men det gick riktigt bra ändå. Mitt intervjuobjekt pratade på bra och jag fick med fina miljöljud. När jag senare lyssnade igenom allt i skolan insåg jag hur långt det var, 40 minuter ska klippas ned till ynka fem, men det får bli morgondagens utmaning. Vidare har jag lyckats med att tvätta (jag gör det en gång i veckan, är det onormalt? Vissa brukar hävda det=)), och med att prata med Erika i telefon. Hon lider fortfarande av sviterna från helgen och ska på fest nykter ikväll. Umeå kan vara hårt ibland för en stackars uppsaliensare.


Dagens två saker som man kan räkna med:
1. Att en snygg granne kommer ner i tvättstugan när man själv står där sunkig som få med CC-tröja och luktar illa.

2. Att den där extra minuten man offrar på att skapa en blogg resulterar i tre vidbrända, men dock välrostade, mackor.

Dagens länk: http://www.macblagick.com

Dagens föraning: Iran ligger jävligt risigt till. Snart blir min väns "Irak, Iran, Irak...? Är det Iran de ska bomba?" ett faktum ca. fyra år för sent.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Räkna med mig som regelbunden läsare! Jag ska genast länka din till min. Hehe, det där lät ju lite roligt ;) Men bli nu inte en sån där bloggare som går ut starkt i början, men sen bara klingar av å inte skriver nåt. Jag hatar såna!! Så jag förväntar mig ständig uppdatering. And keep on reading mine! Pöss & Kraaam

Anonym sa...

Lille vän... Vet du inte hur töntigt det är att försova sig :)
Det är så sant som det är skrivet, Umeå är farligt för små uppsaliensare. Men min teori är att det är kylan, inte spriten, som gjorde mig så... vad säger man... grisfull? Hmm..
Men life goes on och en ny helg väntar. En VIT sådan.
God natt

Mård sa...

Vera:
Nej nej, "man går ut till 100 procent och sen ökar man!" som Gunde har sagt=)

Kram vännen

Anonym sa...

Nu får du inte vara missunsam och sitta och tjyvhålla på dig själv. Ymnigt skriveri förväntas.

Mård sa...

Anders:
Ymnigt nog? Ska försöka att inte sitta och tjyvhålla på dig också. Du är för snygg i dig själv!

Anonym sa...

Alltså, Gundes citat måste ju bli själva essensen av din blogg, annars är något fel. Det är iaf vad jag hoppas på. Vi dricker gott och tjejerna pratar typ om graviditet och sånt (min tillflykt till datorn är alltså fullt försvarlig).

Jag har på känn att det här kommer att det här kommer att bli min favoritvattenhåla. Många distanskramar från Örebro.