2007/02/05

Öronproppar till frukost

Så jävla måndag! Blev väckt av "hantverkare" (slagborrsmarodörer och hammartorterare är vad de är) klockan nio. Humöret är därefter, de har ännu inte slutat. Hade behövt nån timme hemma att samla tankarna och strukturera min sändning innan jag beger mig till skolan, men det verkar inte bli så mycket av det. Sitter mest och blir agiterad med öronproppar i öronen och en kopp te som står och väntar.

Fick ett av tre väntade paket med posten idag. Det är kul när posten innehåller roliga saker istället för bara räkningar (vuxet, mycket vuxet). Dagens var från mamma, attiralj till lördagens fest och ett kuvert från mormor och morfar. Med pengar. Jag antar att det är en tidig födelsedagspresent och det kunde inte ha kommit lägligare, men det känns lite... fel. Jag vet att de har det dåligt ställt, och speciellt nu när de måste betala för hemhjälp. Känner mig lite kluven.


DN's väderlekskarta är ett skämt. Tidigare har den varit riktigt bra tycker jag, för dalarna och Uppsala, men det märks vilken liten vikt man lägger vid norrland. Område 3 som jag nu bor i är stort och bör delas in i två istället. Det står konsekvent att det ska bli kallare än vad det är. Om morgondagens, och kommande veckans, uppskattade temperatur ska stämma så måste det sjunka med cirka 20 grader till imorgon. Låter föga troligt.

1 kommentar:

Jo sa...

Ah, dessa härliga slagborrsmarodörer! Här hemma hos Anna börjar de prick klockan åtta i lägenheten bredvid (vilket betyder att vi slutat använda väckarklocka) innan det är dags för fika (tror jag) sisådär 45 minuter senare.

Nu ska jag snart undsätta en ung dam med datorproblem. Vissa saker förblir som de alltid har varit.