2008/07/13

Avsaknad

Nu i efterhand är jag inte helt nöjd med det förra inlägget. Det kan bli så. När idén inte är färdig, inte tänkts klart. Inte är redo att formuleras i ord. Jag vet ju hur det känns inuti, men jag får inte riktigt ut det. Något som står klart är att jag under den här tiden, som kan liknas vid skärselden, limbon och kön till paradiset, har kommit många steg. Framåt och också in i mig. Jag har förstått saknaden. Att den är en avsaknad. Och vad den gör med mig. Jag har också förstått vad jag känner. Vad jag är rädd för. Och vad jag måste arbeta med.

Jag har förstått vad kärlek betyder för mig. Och vad jag är bra på. Vad jag vill.

Försöka. Dela. Lita.

Det har varit viktigt att göra det här. Stå ut och komma fram på andra sidan. Om några dagar får jag se kärleken igen. Jag vill kunna njuta av det. Hejdlöst. Med en förankring i verkligheten. Att nå fram till verkligheten är det viktigaste. Men jag behöver hjälp med att förstå. Det vet jag nu.

1 kommentar:

Anne sa...

tid, tror det handlar mest om tid. och våga vila i det.