2008/07/01

Iakttagelser från en journalistarbetsdag

- Det går alldeles utmärkt att koka espresso i perkulator. Just add one cup extra och värm mjölken i micron.

- Gräset bör klippas och sköldpaddornas vatten bör renas, arbete till onsdag och torsdag. Idag ska blommorna vattnas. Mina fingrar är inte ens i närheten av gröna, snarare svarta som döden, men mammas växter är mina dagisbarn denna vecka.

- Post"jag har en ny kärlek"-chocken har inte lagt sig än. Men det är rätt mysigt. Längtan svider inte. Den skuttar lite inombords bara. Den räknar ned dagarna. Den får mig att le.

- Folk mailar på Facebook och undrar om kärleken. Fick frågan vem "denne pojkvän/flickvän är". Så klart och så enkelt. Fint.

- Det är varmt ute, bikinin gör Norman Mailerboken lättare att läsa, men jag har aldrig tidigare varit med om något så svårtuggat och samtidigt ointressant. Jag lovade två veckor; nu har det gått över fyra och något slut i sikte har jag inte. Läs inte hans sista bok. Ta någon tidigare om ni prompt måste.

- Lönen för allt junijournalistande kommer att bli fin. Jag går plus. Fantastiskt.

- Rasbiologin går i staccato, men 4000 tecken är inte mycket, så det verkar rimligt att skriva så. Stundtals flödande i kortare stycken. Bör bli färdigt i natt. Letar ständigt efter "grejen". Vill ni läsa den sen? Det vore roligt. Ska säga till att de slänger upp den på hemsidan.

- Jag har redan bränt läpparna. Efter en kvart utomhus.

- Kurs för övningskörningshandledare är bokad till nästa vecka. På torsdag ska synen kollas. I augusti börjar intensivkursen. För första gången tänker jag vara den i relationen som har körkort.

Inga kommentarer: