2008/07/24

Herrbesök före nio på morgonen

Han hade skorna på sig hela tiden. Jesper. Som besiktigade min lägenhet. Den gick igenom! Joy joy. De kommer inte och kontrollerar sen att man städat ordentligt. Det är upp till kommande hyresgäst att klaga om det inte duger. Ska se om personen ifråga vill ha min säng också. Tänk så bra det vore.

Internet fungerar väldans bra just nu, och jag hetsar mig runt bland sidorna. Tar upp hela pdf-tidningen från DN, byter bild på Fejan (efter klagomål) och tittar på Blocket efter biljett och säng. Mer finns inte att göra så här en torsdagmorgon i juli, när det bara är åtta timmar sedan jag gick och la mig. Somnade? Ingen aning. Men några timmar har jag i alla fall fått, för jag har drömt vansinnesdrömmar igen. Helt fruktansvärda. Värmen gör sitt, men något ligger nog och trycker. Och vill ut. Men jag hittar det inte riktigt.

Tvingar mig själv att vara vaken genom aktivitet. Äter frukost. Försöker tänka men det vill sig inte. Ska inleda den stora jakten på Ipren snart, och kommer antagligen att gå och lägga mig igen innan lunch. Herrbesöket kom mycket tidigt. Och fåordig var han också. Det är skönt med Norrland.

2 kommentarer:

Anne sa...

Avsluta en del, gå in i nästa.

Mård sa...

Yes, det är avslutat. Snart dags för nästa. Stegvis.