2007/12/07

Det kom ett brev

Jag har ont i huvudet. Sitter nästan och kisar. Det smällde till när jag steg innanför dörren. Eller om det var när jag öppnade kuvertet från Västerbottens läns landsting. Jag kommer få vänta "9-12 månader" på allergiundersökning. De har gjort en prioritering av mitt ärende utifrån uppgifterna de fått av den remitterande läkaren. Jag känner mig sparkad på. De såg att jag försökte hänga mig kvar, försökte att inte tappa hoppet och ge upp, försökte att orka vidare, och så sparkar de ned mig. När jag sedan ligger ned sparkar de på mig lite till. Jag kommer få hjälp tidigast när jag antagligen flyttat härifrån och skrivit mig på en annan ort, och vid ett annat landsting. Då ska allt börja om igen. Hur länge ska jag ge det? Två år, är det rimligt? Det har ju varit jävligt så pass länge nu, så jag kan kanske fortsätta ha det så ett tag till? Hur ska jag inte börja gråta? Hur ska jag inte få ont i huvudet?

4 kommentarer:

Anonym sa...

sparka dom. när dom sover. det lindrar min huvudvärk.

* sa...

hit me baby. kanske kan jag vara av hjälp. det här är ngt jag kan ganska mycket om i allafall.

Anne sa...

aj. kanske lättare när du kommer ner till Stockholm?

Mård sa...

Chrille: ok, men jag ska nog försöka mig på nåt mer konstruktivt=)

Söta asterisken: formulerar ett mail, om inte annat kan jag få klarhet i byråkratin.

Anne: fortfarande skriven här, landsting och grejer.