2007/12/27

Snygg

Jag går runt hemma och är sjukt snygg. Ögonbrynen har inte varit så välnoppade på... två år kanske, och Linda avslutade det hela med en "lätt make-up", med det häftiga mineralsminket. Det är läskigt dyrt, men jag sitter ändå och funderar på om det kanske inte vore värt det... Jag använder sällan smink, och de få gånger jag gör det vore det väl schysst mot ansiktet att förgylla det med något som arbetar med huden och inte mot? Jag ska sova på saken till imorn, bokstavligen, sminket ska inte tvättas av nämligen. Köpte hudvårdsprodukter till min kära bror som fyller år imorn, min devis är att gärna köpa presenter och paket i form av saker som mottagaren aldrig skulle köpa själv, och det har jag sannerligen gjort nu. Jag tror att det kommer bli bra för hans hud.

Annars går jag mest runt och fryser. Stort hus att värma upp, så mor och far ger blanka fan i det ibland. Verkar som att jag drar söderut på söndag; man kan köpa nyårsaftonsbiljetter på söndagkväll om man vill, och det vill jag nog. Eftersom min mobil har pajat, och jag nu lånar moderns, vill jag inte sitta mobillös i Uppsala alltför länge. Får låna en från Telia på måndagen. Apropå snygg så köpte jag nyårsklänning igår. Jag tror att den är snygg. Hoppas det. Har inte helt vant mig vid den, men den är skön och svart, det kan inte gå fel. Det är nästan så att den är värd ett par nya skor... Ska nu ta mig en kopp kaffe och se om jag kan klämma i mig deckaren jag hållit på med mycket länge. Ända sen i somras. Stötvis. Läser inget på månader och sen hundra sidor på en dag. Den är sexhundra sidor, har tvåhundra kvar. Gissar att jag är färdig imorn.

Ikväll ska jag och Johan äta på greken. Ska platta håret lite med julklappstången så har jag maximerat min snygghet. Undrar om greken är värd det...

2 kommentarer:

Anne sa...

känner igen det där med stort hus och jag som muttrar om kallt och filtar.

Mård sa...

Visst är det ovant? Min lilla låda till lägenhet värms upp på två röda=)