2007/12/10

You're so vague

Jag undertecknade tidigare idag ett mail med orden "ordförande för..." samt "chefredaktör för..." och lite kronologi uppå det. Det är stora ord. Sen när jag stod och diskade lite senare tänkte jag "jaha, här står ordföranden och diskar". Undrar om kungen gör så? Eller statsministern? Eller... Madonna? "Jahapp, här står Madonna och diskar." Jag tror det. Jag tror också att statsministern och hans fru leker kinky lekar ibland där HON får vara statsminister och han får krypa runt och städa och diska och feja och hämta barn, eller vad en statsministerfru nu gör. Sjukvårdslandstingsråd? Jaså, ja försök att gestalta det med värdighet, Freddieboy!

Jag har, i enlighet med hur gemene student bedriver sin utbildning, aktivt inte pluggat under hela eftermiddagen, utan läst tidningen, sjungit till QOTSA, diskat lite och lämnat in papper för andrahandsuthyrning av mitt rum/lägenhet (var går gränsen? Det är 20 kvadrat och kokskåp vi talar om liksom).

Ikväll ska jag bada badkar (hurra!) och återigen skrämmas av nazgûls och allt annat läskigt, denna gång för sista gången, innan det blir dags igen!

Det är alldeles för många utropstecken i detta inlägg inser jag nu, och skriver därför en alibi-rad helt utan dylika, stilbrott i all ära, men ni lär ju känna igen er också.

3 kommentarer:

Peter Madison sa...

Jag har hur mysig lägenhet som helst men inget badkar. Saknar verkligen badkar...speciellt på vintern.

Lyllo!

Mård sa...

Well, jag bor på 20 kvadrat, det var inte direkt mitt eget badkar som jag badade i...=)

Anne sa...

du är för rolig. kanske bra att ha ett badkar att resa till.