2007/12/30

En attendent

Försöker packa tre olika väskor. En ska stå kvar här i Säter, till dess att jag behöver sakerna, en ska fraktas till Lidingö och en ska få åka till Uppsala om några timmar. Försöker tänka ut exakt vad jag behöver imorn. Det går lite sådär, det mesta går lite sådär just nu. Jag har duschat, läser DN som pdf, har läst lite bok, ska nog titta på hästhoppning om ett tag på tv, kanske städa lite. Allt detta medan jag väntar. Jag är helt otroligt dålig på att vänta, och liksom Vladimir och Estragon vet jag inte riktigt vem jag väntar på. Men det skiljer sig på en punkt, deras Godot kommer aldrig, den som jag väntar på kommer om nån timme. Det är snabba ryck när man har geografin emot sig, och en massa annat också för den delen. Imorgon är det en ny dag, en ny stad och annat att tänka på, och ännu en dag till är det nytt år. Det är för stort. Just nu ägnar jag mig åt att sekunderna och minuterna ska gå.

Något mer profant: jag är mobillös från ikväll till imorgon eftermiddag. Nås hemma fram till 12 imorn.

1 kommentar:

Anne sa...

nytt år och bra tid till något nytt. det kommer bli bra. kram.