2007/12/16

You cut me open

När man hör Agnes & Måns (förvillande likt Anders och Måns?) på radion sjungandes "All I want for christmas" följt av originalversionen med allas vår Mariah så märks kvalitetsskillnaden tydligt. Tydligare, tydligast. Mariah sjunger skiten ur dem i sömnen. Innan deras framträdanden i etern har Leonard Cohen sjungit "Hallelujah" och några minuter efter får vi Jeff Buckley i öronen, görandes samma sak. Det är alltså söndag och Digilista i mina högtalare, och fördelarna med att de listar de mest nedladdade låtarna under veckan illustreras av exemplen ovan: nytt blandas med gammalt, allt som är bra kan knipa en plats.

You cut me open kommer ifrån tvåan, "Bleeding love" med Leona Lewis.

Jag blir alldeles för snabbt uppskuren. Framför allt läker jag långsamt, och hinner aldrig bli klar. Att säga att jag blöder kärlek vore att ta i, men jävligt ont gör det hur som. Det verkar vara dags för lite closure, bita ihop och ta sig igenom veckan, och göra det som måste göras. Eller så är det som veckans trettifemma, Enrique, säger; "Tired of being sorry".

2 kommentarer:

Peter Madison sa...

Men Jeff Buckley's version är bra. Riktigt bra. Jämfört med Rufus Wainwright's...

Hmm..blöder kärlek låter inget kul...ju.

Mård sa...

Jag menade absolut inte att jämföra Agnes & Måns med Jeff Buckley, hans "Hallelujah" är fantastisk.