2007/12/27

Mellandag

Jag vaknade tidigt av väckarklockan. Har en julklapp inbokad snart, och behövde fixa grejer innan. Emla till exempel. Låter det mystiskt? Det är det inte. Fick presentkort på ansiktsbehandling av mamma (vi har en sjukt bra salong här i lilla Säter, som är konstant fullbokad) och när hon köpte den passade hon på att boka tid samtidigt. Smart. Emla är till för ögonbrynen. De ska plockas, och aldrig syntes en så strid ström av ofrivilliga tårar från mina ögon som när de utsätts för det. Första gången var outhärdlig, därav Embla, det är en lokalbedövande salva och räddningen.

Det är grått ute. Det blåser så att saker ramlar omkull. Jag har frusit i natt och spänt mig, ryggen gör mycket ont. Men snart får jag ligga i en mjuk stol (som en madrasserad tandläkarstol) i ett rum med harmonisk musik medan Linda fixar mitt trasiga ansikte. Det är inte häftigt att få finnar när man passerat 20-strecket, och vintertorrheten gör även sitt. Linda och jag spelade fotboll tillsammans en gång i tiden. Då var hon liten och ettrig och gav sig aldrig. Jag hoppas att det inte har förändrats.

Inga kommentarer: