2007/12/18

With a little help from my friends

Att flytta en hög med saker från punkt a till punkt b tar femtio minuter, och kostar inget förutom lite svett och hjälp från några vänner. Befrielsen är stor i efterhand, och symboliken lika så. Nu finns det inget kvar av det som tidigare var. Allt är på sin plats, allt är sagt. När en dörr stängs så öppnas ett fönster, men jag tror att räcker att mitt står lite på glänt ett tag. Vidöppet är det inte än, och jag vill inte ha det så heller. Men metaforen håller inte riktigt för scenariot att nån skulle krossa ens vidöppna fönster. Det kan man inte i teorin, men alldeles för väl i praktiken... Stänga det kan man i båda. Putsa det?

Nej. Nu går vi och äter. Försöker låtsas att det bara är vilken kväll som helst, men det känns som "sista natten med gänget", eller "sista måltiden" och allt sånt. Tiden går fort, sa Bull.

3 kommentarer:

Peter Madison sa...

hmm...vad har hänt? Är det som jag tror eller är det något annat. Och vad är det jag tror...? hmm.

Well. En fin kväll på dig anyway!

Anne sa...

stockholm närmar sig, eller? du får gärna mejla på oskrivnalinjer@hotmail.com
så tar vi en fika eller var det drinkar nästa år? kram.

Mård sa...

Peter M: Nejdå, det är inte som du tror. Att saker flyttas är inte så dramatiskt; det var bara några få som bebodde ett lånat förråd. Men ett långt closure har äntligen fått sin ände.

Tack, och detsamma! (trots Time's härdsmälta som du skrev om...)

Anne: ja det närmar sig ordentligt. Jag mailar!