2007/12/09

This town ain’t big enough

Umeå har blivit för litet. Man stöter på folk överallt, och riskerar att stöta på någon som redan blivit stött på av en vän, även om avsikten inte var att stöta alls. Det har hänt förut, och nu nästan igen. Jag känner mig trött, vissa saker få bero och bedarra, men vad förlorar man?

Min familj har varit här, i fredags drack jag och bror alkohol och igår umgicks vi och åt julbord på kvällen. Fint julbord, dyrt, gott, bra. I garderoben möttes vi av en käck kille som ville hänga in våra jackor. Jag hann fundera en sekund innan jag insåg att det var mitt halloweenragg som stod där och var trevlig mot min familj. Jag bet ihop och skötte det rätt bra tycker jag, med tanke på att det var så otippat att jag höll på att ramla av jorden lite. Vi konverserade innan jag gick, han är konstig på ett sätt som jag gillar.

Jag har aktivt undvikit att plugga hela helgen, men nu ska jag sätta mig med en avhandling som jag och en kursare ska försöka pitcha, mycket fiktivt, och skriva en artikel om. Helst vill jag titta på sport, eller en film, eller käka pizza, eller bada badkar… Varför välja?

2 kommentarer:

Anne sa...

titta på sport?

annars håller jag med.

och det verkar som han skötte sig :)

Mård sa...

ja... jag gillar sport:) blev sportspegeln.

vidare resultat: har inget badkar; blev dusch, pizza från ica, ingen film och heller inget pluggat. än.

ja, det gjorde han=)