2008/01/04

24, going on 57

Vad är ålder? Hur mycket är socialt konstruerat av det vi kallar för ålder, och hur ska man göra för att komma förbi den spärr som säger "så här bör du vara, ety du är ju faktiskt xx år gammal"? Det har varit mycket ålder på sistone, både yngre och äldre, jag gissar att jag kommer få anledning att återkomma till ämnet en och flera gånger i framtiden, och jag sitter nu och funderar på hur gammal jag är egentligen. Jag har blivit alldeles sjuk, igen, och har bara mig själv att skylla. När jag nyss läste TV-tablån så blev jag själaglad över det maraton jag har att se ikväll. 19.30 börjar vi med Rapport, sen är det idel ädla program; På spåret, TV-sportens årskrönika, Ett fall för Frost. Halv tolv slutar det sista, då får man se ett snabbt Rapport igen, innan sängen hägrar. Allt detta händer på kanal ett, och det känns som att det är ihopsytt för mig och min sjukdom. Jag är nästan glad att jag kommer sitta själv i soffan, utan möjlighet till umgänge med andra, och att jag inte behöver hitta på ursäkter som "nej, men jag kan inte ikväll, jag är hundvakt" eller liknande för att få frossa i SVT-program. Jag är för övrigt allergisk mot hundar.

Så, vad säger ni? Är jag i runda slängar 57 år gammal ikväll?

4 kommentarer:

* sa...

Jepp! Minst!

Anne sa...

jag ser antikrundan...

Mård sa...

*: insåg att jag ganska exakt beskrev mina föräldrars fredagskväll, så du har nog rätt.

Anne: Haha, härligt, det skulle inte jag klara=)

Maria sa...

Jag säger bara Doobidoo! (och antikrundan för den delen) Public service ftw! Sen är det ju inte varje dag som man sitter hemma... det bästa är väl en blandning av ungdomlig galenskap och mogen bekvämlighet :)