2008/01/30

Ytlo

På mindre än en halvtimme igår försvann 959 kronor. Clarins är mitt knark, och i kombination med jeansköp blev det dyrt. Eller, kanske inte dyrt. Men mycket pengar om man jämför med hur lite jag brukar spendera på dylika saker. Det var dags sedan länge att köpa allt, men det är svårt att ta sig för. Motivera. Mascara, eller lunch i fyra dagar? Även i förra veckan köpte jag smink, har nu så att det kommer räcka ett helt år. Förutom just mascaran, den ska helst bytas ut efter tre månader, främst på grund av den bakteriehärd som bor i den. Tydligen. Det gäller säkert för det andra också, men det struntar jag i. Jag är inte helt van med att vara ett ytlo, men det känns rätt bra att ha det här gjort. Gick upp tidigare i morse och duschade, så jag sitter just nu och känner mig snygg. Har en bra hårdag. Ytlo.

Profant, säger ni? Ja, verkligen. Att arbeta med ord, andras och egna, har verkligen tömt mig. Behovet av aktion, interaktion, kommunikation och att uttrycka det som bor i mig känns inuti, men jag når det inte. Det är arbetsdag, arbetsvecka. Och jag arbetar. Vi får se hur det här artar sig, urartar sig, anpassar mig. Det är nog bara en fas. Under tiden behandlar jag det lättast nåbara. Ytan.

Inga kommentarer: