2008/01/10

På riktigt

Planeringsmöte idag. Missade bussen på morgonen och trodde att jag skulle bli sen, kom som nummer två av fyra. Lyssnade och nickade, fyllde i då och då, och levererade efter en timme mina egna förslag. De blev förvånade att jag hade så många. Alla de fyra grupperingarna av förslag blev väl emottagna, några spikades och formulerades på en gång, några kommer senare. Så nu sitter jag här, med en plausibel deadline i nästa vecka om jag hinner, samt ett större reportage att planera. Om det faller ut väl så kommer jag få resa till Umeå betald, insåg nu att jag behöver boende där under en vecka i så fall, varför måste så många av er ha katt?

Nu är det på riktigt, och det är så spännande att det rycker lite i öronen. I fingrarna. I själen. Stressen är kreativ just nu vilket jag välkomnar med öppna armar, hoppas på att få ihop de kvarvarande skoluppgifterna av bara farten.

Jag har druckit alldeles för mycket kaffe och känner mig lite flippad. Får inget besök i helgen, ska försöka hålla ut i två veckor till. Spännande det också, och kanske även det på riktigt. Snart ska jag till IKEA och köpa en syntetisk kudde så att jag är förberedd till dess att besöket faktiskt kommer. Lakan och örngott ska också inhandlas. Det är troligt att jag tillslut kommer hem med tre gånger så mycket som jag tänkt mig.

Har redan insett att det är omöjligt att hålla koll på backslicks och SUV:ar. Kändisar har jag sett också, en per dag faktiskt (inalles alltså fyra stycken, den senaste på lunchen idag). Måste skaffa mig en annan hobby än att räkna saker. Eller så borde jag kanske sluta blogga och istället sköta mitt jobb så här på arbetstid. Riktig arbetstid.

Inga kommentarer: