2008/01/27

Modern och 2000-talet

Jag har fått ett mail. Från min mamma. Inte ett telefonsamtal. Ett mail. Med såna saker som hon annars skulle ringa och säga; min bror har fått ett rum på Irland, delas med två kineser. Pappa har det bra i Italien, "lyrisk", och ska åka skidor långt långt idag. Vi skulle hålla tummarna. Själv hade hon och moster varit uppe i Nås, mormor och morfars hus, och röjt. "Puh" sa mamma. Nej, hon skrev. För hon mailade. Min mamma. Helvetet har fryst. Det är lite synd, det är för kallt för att ha "naked sunday" som jag hade tänkt. Te och dusch får värma själ och kropp.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, ja tiderna förändras... själv fick jag precis ett mms till min mail från min kära moder.. hon är så söt för hon tycker att all modern teknologi som hon lär sig bemästra är jättehäftig! Vi barn tycker däremot att dylika företeelser som mobilkameror och email är föga häftiga...:)

* sa...

Oh Nås, där är det vackert viil jag lova.
Den svarta älven om sommarnatten och baden i den stora söta sjön några kilometer bort. Rötjutsgungig genom Vansbro i fårmössa. Övningskörde första gången på en öde parkering en bit efter bron med sex starköl i magen och lyckades inte ens med kopplingen.(obs inget jag gör om, det var dumt.)

Skymmningen över fälten och skogarna ska vi inte ens tala om. Jag skulle köpa sommarhus där direkt om det inte vore för att det ligger så jävla långt bort.

Nåväl, återvända kommer jag dock göra. Hoppas det blir redan till sommaren.

Mård sa...

Erik: Men man ska väl uppmuntra sina föräldrar att hänga med?=) Låt dem hållas=)

*: Plötsligt blev mitt banala inlägg något helt annat. Är där när jag blundar. Min mor är född i Nås, själv bär jag dess folkdräkt vid tillfälle. Moster kommer köpa mormor och morfars hus, på andra sidan älven. Kanske ses vi där i sommar. I den stora sjön.