2008/01/03

Debut

Fröken Mård och unge herr Anders begick Stockholmsdebut igår, på olika sätt. Vi var på Dramaten, Anders' debut, och tittade på teater i tre timmar och en kvart. Det var bra. Mycket bra. Strindberg gör sig absolut bäst på scenen, vilken text! Såg mycket Beckett i det, mycket "nec tecum, nec sine te". Efter några öl på ett irländskt ställe begav vi oss till Stureplan. Det var debut för oss båda. Blev East och drinkar. Dyrt och gott. Fascinerande för en skogsmänniska som jag att stället stängde tre, på en onsdag. Nu är vi åter i Pluppsala och leker med våra datorer.

Jag finner mig själv vara svag i knäna i tid och otid. Suktar lite. Var mer sugen på kebab än på ragg i måndags. Ska det vara så här? Mitt tålamod övas, det är nyttigt och härdar själen. Jag ger mig själv tid. Tror jag. Måste. Också en form av debut. "Men mest av allt så vill jag hålla handen med någon"-debut.

Inga kommentarer: