2008/01/31

And exhale

Det är mycket frigörande. Rekommenderas. Arg är jag inte längre, inte rent ledsen heller, kanske nedstämd men det känns okej. Jag rycker lite på axlarna med överläppen och näsan, slänger håret bakåt, lyfter på ögonbrynen. I Norrland vill man ha saker bortgjort. Det har jag nu.

Iakttagelser från en torsdag, i kortform:
- I fortsättningen har jag inte råd att äta ute lika extensivt som jag gjort tidigare, med ett undantag: på torsdagar ska man äta ärtsoppa och pannkakor, vilket jag också gjorde idag tills jag blev klädsamt övermätt.
- Det är snabba ryck för en nyvunnen sthlmsvän, en värld ska bytas mot en annan, men allt verkar mycket logiskt när man tar ett steg tillbaka. Synd bara att det skedde så snabbt. Vi har inte hunnit gjort hälften av det vi tänkt.
- Om man diskar nästintill varje dag så blir det inte så mycket disk vid varje tillfälle. Det är en mycket vuxen insikt jag kommit till. Jag är nöjd.
- At the gates ska spela på ännu en festival; Roskilde. Jag måste se dem. Sans vous, je devenais fou.
- Jag är gravt understimulerad på jobbet. Jag har saker att göra, det är inte problemet, men att ha varit utan ordentlig intellektuell utmaning så här länge gjorde idag att jag alldeles omotiverat lånade Metahistory av Hayden White. Jag har tidigare läst väl (av läraren) valda delar innan ett uppsatsskrivande, den är mycket inspirerande och har varit en "must read" länge. Men jag kan inte komma med någon rimlig förklaring till varför jag valde att börja från början med den nu.
Förutom det faktum att det inte känts i huvudet, då jag tänkt, på länge.

Avslutar med ett citat från chefredaktören, för att spegla nivån på de politiska inslagen i vår verksamhet denna vecka. Han diskuterar sin kommande flytt med flickvännen, och det faktum att de måste lösa städproblematiken. Hon lämnar något förslag, och han utbrister:
- Klart de inte vill städa, de är ju moderater!

Jag behöver något att bita i, det står klart. Imorgon ska jag diskutera min uppsats med en av redaktörerna. Det bör tillfälligt stilla min cerebrala hunger.

3 kommentarer:

Anne sa...

det är det som är skillnaden, att du letar aktivt efter andra lösningar. det kommer ta dig långt.

Anonym sa...

...prova att dela ut post fem dagar i veckan. Där kan vi snacka intellektuell understimulering! Å andra sidan blir man så enormt fysiskt överstimulerad att man knappt orkar bry sig....:(

Mård sa...

Anne: detsamma=)

Erik: Nej, det skulle inte gå. Jag har svårt att börja jobba klockan 9. Men det vore intressant med fysisk överstimulans...