2008/01/08

Stockholmsbetraktelser

Första dagen på praktiken. Ägnade tre timmar åt att vänta på chefredaktören. Det slappa var in absurdum. Träffade en annan redaktör som jobbar deltid, vi spånade en massa. Sen lunchade jag med chefredaktören när han behagat dyka upp. Vi spånade också. Sen var min goda vilja slut och jag åkte hem och sov.

Lidingö so far (dag ett var måndag 7/1):
Backslick: 2
Päls: 1
SUV: 1

Stockholm i övrigt:
Folk är stressade. Ohjälpsamma. Lite mer måna om sitt utseende. Det har regnat i ett dygn nu. Jag har tvättat kläder i en tvättstuga så kall att kläderna kommer frysa snarare än torka. Kliar mig på näsan hela tiden och undrar vad jag är allergisk mot. Känns inte hållbart.

Min lånetelefon fungerar lagom bra, jag vill ha tillbaka min egen. Det finns ingen tv här. Idag fick jag egen sladd till internet. 100 Mbit/s. Min farbror jobbar med data.

2 kommentarer:

Anne sa...

hur skulle världen se ut utan internet. bra start.

Mård sa...

Anne: Ja, för att citera dig: "Bredband är början till världen och sedan får det andra lösa sig efterhand." Fantastiskt, och sant!=)