2008/01/24

Work in progress

Sitter just nu och parallellskriver filmrecension och bokdito. De ska lämnas in i morgon. Jag har druckit fantastiskt gott instant espresso och hjärnan är på gång. Även om det blev fler öl igår än vad som är brukligt på en onsdag så känner jag mig fresch. Tricket är att sova till dess att man mår bra tror jag.

Efter att bokrecensionen gått till tryck ska jag inleda en plan som grott i mig i snart tre år. Ödet har än en gång spelat mig i händerna, och knuffar mig nu i en riktning jag bara vågat drömma om tidigare. Jag kan inte bara blunda, jag måste göra något av detta. Det kommer inget bättre tillfälle.

Jag har idag också formulerat ett anställningsförslag åt mig här på tidningen. Vid tillfälle, i mars kanske, ska jag lägga fram det. Jag ger det en chans på tio, men om inte annat sår det kanske ett frö för framtiden. "Frö för framtiden". Låter som nåt halvdant miljöprojekt.

Jag har kommit över rädslan för att börja jobba, färdiglärd blir man aldrig, men min tid som student känns gjord. Jag säger att jag tar vad som helst när jag är klar, men ska jag vara helt ärlig så vill jag inte det. Ta vad som helst. För att jag ska flytta ännu en gång krävs det något extravagant.

Jag borde klippa naglarna. Vässa klorna. Jag tycker rätt illa om tvättmaskinen i huset, man måste ställa in varje steg i processen manuellt, har försökt få rena kläder i ett dygn snart. Jag har sovit rätt bra, trots fullmåne och magkramper. Har inte sett min farbror sen i tisdags. Vi ses nog ikväll, men efter det har jag lägenheten för mig själv i tre nätter framåt. Plan ett är att gå runt naken lite. En bra början.

Dags för utomhuspaus. Ska försöka knipa lite sol innan jag fortsätter.

Inga kommentarer: