2008/01/29

Finished, nearly finished

Finished, nearly finished. It must be nearly finished. I can't be punished anymore

Jag är slut. Finns inget mer. Jag tog slut. Klockan är inte ens nio, och jag har inget mer att ge. Orden är borta, ögonen kan inte läsa mer text på en skärm. Halsen är öm; orkar inte prata. Göra? Producera? Leverera? Bara vara trevlig? Nej. Inte mer. Inte idag. Jag vill klä av mig kläderna, låta kroppen vara i fred, stilla. Mysa med täcket, och vara tyst. Kanske ta med mig Nietzsche, men lika kanske bara stirra lite på väggen. Blunda sen när andan faller på.

Nej. Inget mer idag. Bara natt. Jag tar natt nu.

3 kommentarer:

Anne sa...

jag tar också natt nu. för sent förstås.

Mård sa...

Tog väl natt på riktigt någon gång efter tio. Det kan rekommenderas. Även om jag vaknade vid tre och trodde att jag skulle gå upp.

Anonym sa...

själv kan man inte ta natt för dom borrar i huset mellan 7-10 varje morgon. inte kul när man går upp 10 varje dag...